060101 Дарылоо иши

1. Жалпы жоболор.

060101 “Дарылоо иши” орто кесиптик билим берүүнүн (ОКББ) негизги билим берүү программасы (НББП) Кыргыз республикасынын билим берүү мыйзамына, мамлекеттик билим берүү стандартына (2018ж. долбор), нормативдик укуктук актыларына (03.02.2004 ж. №53) жана орто кесиптик медициналык билим берүү жоболорунун негизинде, кесиптик билим берүү тармагында ишкердигин жүргүзүүгө укук берүүчү лицензиияга ( №LC 140000187) таянып түзүлдү. (Папка1).

Негизги кесиптик билим берүү программасын (НКББП) медициналык колледжиндеги адистикке түзүлгөн жумушчу топ тарабынан окуу жайдын мыйзамына ылайык, ченемдик-укуктук актылары тарабынан иштелип, аныкталат. НКББПсы педагогикалык кеңеште талкууланып, ОшМУнун окумуштуулар кеңеши бекитилген тартипте күчүнө кирет.

НКББП максаттарды, күтүлүүчү натыйжалар билим берүү процессинин реализациялоо технологияларын жана шарттарын, ушул багыт боюнча бүтүрүүчүлөрдү даярдоонун баалоо сапатын жана төмөнкүлөрдү ичине камтыйт: окуу план, окуу курстарынын жумушчу программалары, предметтери, дисциплиналар (модулдар), студенттерди даярдоо сапатын камсыздаган жана башка материалдар, андан сырткары окуу календардык график жана тиешелүү билим берүү технологиясын реализациялоону камтыган методикалык материалдарды регламенттештирет.

Эмгек рыногунун суроо-талаптарына жооп берүү үчүн, рыноктук чөйрөнүн шарттарында жаңы дарттын каражаттарынын көбөйүшү, калкты сапаттуу дарылоо каражаттары менен камсыз кылуу талабы кесиптик квалификациясы татыктуу деңгээлдеги атайын орто билимдүү фельдшерлер талабын күчөтүүдө.

Негизги билим берүү программасы (НББП) ушул багыт боюнча бүтүрүүчүлөрдү даярдоонун максаттарын, күтүлүүчү натыйжаларын, билим берүү процессин ишке ашыруунун технологияларын жана шарттарын, баалоонун сапатын камтыган окуу планын, окуу курстарынын жумушчу программаларын, предметтерди, дисциплиналарды (модулдарды), студенттерди даярдоонун сапатын камсыздаган жана башка материалдарды, андан сырткары окуунун календардык графигин жана тиешелүү билим берүү технологияларын ишке ашырууну камтыган усулдук материалдарды жөнгө салат.

НКББП жыл сайын илимдин, техниканын, маданияттын, экономиканын, технологиялардын, социалдык чөйрөнүн өсүүсүн жана кызыктар тараптардын мониторингин эске алуу менен окуу пландагы дисциплиналардын же жумушчу программанын мазмуунунун, окуу-өндүрүштүк практикалардын программаларынын, методикалык материалдардын, билим берүү технологиялардын өзгөрүшүнө ылайык жаныланып турат.

2. Негизги кесиптик билим берүү программасынын иш кагаздары менен камсызданышы жана структурасы:

1. Нормативно-правовая база ООП

2. Общая характеристика ООП

3. Документы, регламентирующие содержание и организацию учебного процесса по ООП

НОРМАТИВНО - ПРАВОВАЯ БАЗА ООП

– Закон Кыргызской Республики «Об образовании» от 30.04.2003 г. №92; (с изменениями и дополнениями по состоянию на 01.12.2016 г.);

Сборник нормативных документов по применению ECTS в Кыргызской Республике (приказ Министерства образования и науки КР от 6.08.2009 №824/1);

Постановление Правительства КР от 23 августа 2011 года №496 "Об установлении двухуровневой структуры высшего профессионального образования в Кыргызской Республике"

–Положение об организации учебного процесса на основе кредитной технологии обучения (ECTS). (Бюллетень №18 Ошского государственного университета. от 30.08.2012 г.);

· Приказ Министерства образования и науки Кыргызской Республики «Об утверждении государственных образовательных стандартов высшего профессионального образования» от 15 сентября 2015 г., № 1179/1;

· Государственный образовательный стандарты высшего профессионального образования по направлению подготовки (специальности) ___________, утверждённый Приказом Министерства образования и науки Кыргызской Республики от 15 сентября 2015 г., № 1179/1;

· Устав Ошского государственного университета Министерства образования и науки Кыргызской Республики.

· Локальные нормативно-правовые акты ОшГУ, регулирующие

образовательный процесс.

2.2. Негизги билим беруу программасынын муноздомосу.

060101 “Дарылоо иши” адистигинин негизги кесиптик билим берүү программасы (НКББП):

ал томонку болумдорду камтыйт:

2.2.1. Максаты жана кутулуучу натыйжалары;

2.2.2. НКББПнын максаттарына окутуунуун натыйжаларынын дал келуусу матрицасы;

2.2.3. НКББПнын компетенциялардын матрицасы;

2.2.4. НКББПнын оздоштуруу мооноту;

2.2.5. НКББПны оздоштуруудо жалпы эмгекты коп талап кылуусу;

2.2.6. НКББПнын бутуручулоруно эмгек рыногунун талаптары жана анализи;

2.2.7. Б илим берүү програ ммасынын эмгек рыногунун тизмесине, мүнөздөмөсүнө багыты жана далили:

2.2.8. Абитуриентке коюлган талаптар;

2.2.9. НКББПны кадрлар менен камсыздалышы;

2.2.10. НКББПны ишке ашырууда материалдык- техникалык жана финансылык (каржылык) шарттары;

2.2.11. Эмгек рыногу жана негизги жумуш беруучулор менен байланышы;

2.2.1. 060101 “Дарылоо иши” адистигинин НКББП максаты жана кутулуучу натыйжалары:

1- максат: Кесиптик ишмердүүлүктө гуманитардык табигый жана так илимдерди, билим- билгичтик көндүмдөрдү пайдаланып маселелерди чече алган компетенттүү адистерди даярдоо.

2- максат: Мамлекеттин өнүгүүсүндө интелектуалдык позициясын жүзөгө ашыра алган коммуникабелдүү, толеранттуу, профессионал кадрларды даярдоо.

3- максат: Нормативдик иш кагаздардын талабына ылайык, мед.айымдын ишинин негиздерин пайдаланып, алгачкы медициналык жардамды көрсөтүп, профилактикалык-санитардык агартуу иштерин жүргүзө алган адисти даярдоо.

4- максат: Күтүүсүз жагдайларда клиникалык ой жүгүртүүгө, өзгөчө кырдаалдарда

жыйынтык чыгарууга жана кечиктирилгис медициналык жардам көрсөтүп, дарылоо жүргүзө алган фельдшерлерди даярдоо.

Билим берүү программасына ылайык окуу процессинин максаттарына жана маселелерине туура келген окутуунун төмөнкүдөй натыйжалары күтүлөт:

ОКН 1. Гуманитардык, табигый жана так илимдерден алган билимдерин өзүнүн кесиптик ишмердүүлүгүндө колдоно билет.

ОКН 2. Кесиптик ишмердүүлүгүндө маалыматты, инновациялык технологияны пайдаланат.

ОКН 3. Медицинанын базалык билимин кесиптик ишмердүүлүгүндө пайдалана алат.

ОКН 4. Дени сак жашоону уюштуруп, жамаатта иштей алат

ОКН 5. Дарылоо иши багытында уюштуруу-башкаруу иштерин алып барат.

ОКН 6. Диагностикалык изилдөөлөрдү аткарат.

ОКН 7. Дарылоо ишмердүүлүгүн жүргүзөт.

ОКН 8. Кечиктирилгис медициналык жардам көрсөтөт.

ОКН 9. Профилактикалык иштерди жүргүзөт.

ОКН 10. Калктын аярлуу катмарларына медициналык жана социалдык жардам көрсөтөт.

2.2.2. НКББПнын максаттарына окутуунун натыйжаларынын дал келуусу матрицасы:

Максат

ОКН

компетенция

1- максат: Кесиптик ишмердуулукто гуманитардык табигый жана так илимдерди, билим- билгичтик кондумду пайдаланып меселелерди чече алган компетенттулуу адистерди даярдоо.

ОКН 1. Гуманитардык, табигый жана так илимдерден алган билимдерин озунун кесиптик ишмердуулугундо колдоно билет.

ОК 1+ОК 9+ОК 10+

ККК 4

ОКН 2. Кесиптик ишмердуулугундо маалыматты, инновациялык технологияны пайдаланат.

ОК5+ОК8+ОК11+

ПК1.2

+ПК6.4

2-максат: Мамлекеттин онуугусундоо интелектуалдык позициасын жузого ашыра алган коммуникабелдуу, толерантттуу, профессионал кадрларды даярдоо.

ОКН 3. Медицинанын базалык билимин кесиптик ишмердуулугундо пайдалана алат.

ККК 1+ККК 2+ККК 3

ОКН 4. Дени сак жашоону уюштуруп, жамаатта иштей алат

ОК6+ОК7+ОК14+ОК15

3-максат: Нормативдик иш кагаздардын талабына ылайык, мед.айымдын ишинин негиздерин пайдаланып, алгачкы медициналык жардамды корсотуп, профилактикалык-санитардык агартуу иштерин жургуза алган адисти даярдоо.

ОКН 5. Дарылоо иши багытында уюштуруу-башкаруу иштерин алып барат

ОК12+ОК13+ПК1.7+

ПК4.2+ПК4.3+ПК6.1+ПК6.2+ПК6.3

ОКН 9 .Профилактикалык иштерди жургузот.

ПК4.1+ПК4.4+ПК4.5+

ПК4.6+ПК4.7+ПК4.8

ОКН 10. Калктын аярлуу катмарларына медициналык жана социалдык жардам корсотот.

ПК5.1+ПК5.2+ПК5.3

+ПК5.4+ПК5.5

4- максат: Күтүүсүз жагдайларда клиникалык ой жугуртууго, өзгөчө кырдаалдарда жыйынтык чыгарууго жана кечиктирилгис медициналык жардам көрсөтуп, дарылоо жургузо алган фельдшерлерди даярдоо.

ОКН 6. Диагностикалык изилдоолорду аткарат

ОК4+ПК1.1+ПК1.3+

ПК1.4+ПК1.5+ПК1.6

ОКН7 . Дарылоо ишмердуулугун жургузот.

ОК2+ПК2.1+ПК2.2+

ПК2.3+ПК2.4+ПК2.5+

ПК2.6+ПК2.7

ОКН 8. Кечиктирилгис медициналык жардам корсотот.

ОК3+ПК3.1+ПК3.2+

ПК3.3+ПК3.4+ПК3.5

ОКН

Мазмуну

компетенциялар

ОКН1

Гуманитардык, табигый жана так илимдерден алган билимдерин озунун кесиптик ишмердуулугундо колдоно билет.

ОК 1+ОК 9+ОК 10+ККК 4

ОК 1 . Понимать сущность и социальную значимость своей будущей профессии, проявлять к ней устойчивый интерес.

ОК 9. Бережно относиться к историческому наследию и культурным традициям народа, уважать социальные, культурные и религиозные различия.

ОК 10. Способен логически верно, аргументировано и ясно строить свою устную и письменную речь на государственном и официальном языках.

ККК 4. ООзеки суйлоодо грек –латын терминологиясын сабатттуу колдонуу жана социальдык баарлашуу денгелинде бир чет тилин билуу.

ОКН2

Кесиптик ишмердуулугундо маалыматты, инновациялык технологияны пайдаланат.

ОК 5+ОК 8+ОК 11+ПК 1.2+ПК 3.1+ПК 6.4

ОК 5. Использовать информационно-коммуникационные технологии в профессиональной деятельности;

ОК 8 . Управлять собственным личностным и профессиональным развитием, адаптироваться к изменениям условий труда и технологий в профессиональной деятельности;

ОК 11. Владеть основными методами, способами и средствами получения, хранения и переработки информации, навыками работы с компьютером, как средством управления информацией, в том числе в глобальных компьютерных сетях и корпоративных информационных системах.

ПК 1.2. Проводить диагностические исследования (ЭКГ,УЗИ ит.п.).

ПК 6.4. Повышать профессиональную квалификацию и внедрять новые современные формы работы.

ОКН3

Медицинанын базалык билимин кесиптик ишмердуулугундо пайдалана алат.

ККК 1+ККК 2+ККК 3

ККК.1. Кесиптик ишмердуулукто адам анатомиясын, физиологисын жана жалпы патологиясынын негиздерин билуу жондомуу.

ККК.2. Жалпы функционалдык биологияны билуу.

ККК.3 .Дары каражаттарынын таасир этуу механизимин билуу жондому.

ОКН4

Дени сак жашоону уюштуруп, жамаатта иштей алат.

ОК 6+ОК 7+ОК 14+ОК 15

ОК 6 . Работать в команде, эффективно общаться с коллегами, руководством, пациентами и быть готовым к организационно-управленческой работе с малыми коллективами;

ОК 7. Брать ответственность за работу членов команды (подчиненных) и их обучение на рабочем месте, за результат выполнения заданий;

ОК 14. Вести здоровый образ жизни, заниматься физической культурой и спортом для укрепления здоровья, достижения жизненных и профессиональных целей.

ОК 15. Способен использовать полученные знания, необходимые для здорового образа жизни, охраны природы и рационального использования ресурсов.

ОКН5

Дарылоо иши багытында уюштуруу-башкаруу иштерин алып барат.

ОК 12+ОК 13+ПК 1.7+

ПК 4.2+ПК 4.3+ПК6.1+

ПК 6.2+ПК 6.3

ОК 12. Способен социально взаимодействовать на основе принятых в обществе моральных и правовых норм, проявлять уважение к людям, толерантность к другой культуре, готовность к поддержанию партнерских отношений.

ОК 13. Организовывать рабочее место с соблюдением требований охраны труда, производственной санитарии, инфекционной противопожарной безопасности.

ПК 1.7. Оформлять и вести медицинскую документацию.

ПК 4.2. Проводить санитарно - противоэпидемические мероприятия на закрепленном участке.

ПК 4.3. Проводить санитарно – гигиеническое просвещение населения.

ПК 6.1. Рационально организовывать деятельность персонала с соблюдением психологических и этических аспектов работы в команде.

ПК 6.2. Планировать свою деятельность на ФАПе, в здравпункте промышленных предприятий, детских дошкольных учреждениях, центрах общей врачебной (семейной) практики и анализировать ее эффективность.

ПК 6.3. Организовывать и контролировать выполнение требований противопожарной безопасности, техники безопасности и охраны труда на ФАПе, в здравпункте промышленных предприятий, детских дошкольных учреждениях, центрах офисе общей врачебной (семейной) практики.

ОКН6

Диагностикалык изилдоолорду аткарат.

ОК 4+ПК 1.1+ПК 1.3+

ПК 1.4+ПК 1.5+ПК 1.6

ОК 4 . Осуществлять поиск, интерпретацию и использование информации, необходимой для эффективного выполнения профессиональных задач, профессионального и личностного развития;

ПК 1.1. Планировать обследование пациентов различных возрастных групп.

ПК 1.3. Проводить диагностику острых и хронических заболеваний.

ПК 1.4. Проводить диагностику беременности.

ПК 1.5. Проводить диагностику комплексного состояния здоровья ребенка.

ПК 1.6. Проводить диагностику смерти.

ОКН7

Дарылоо ишмердуулугун жургузот.

ОК 2+ПК 2.1+ПК 2.2+

ПК 2.3+ПК 2.4+ПК2.5+

ПК 2.6+ПК 2.7

ОК 2. Организовать собственную деятельность, выбирать методы и способы выполнения профессиональных задач, оценивать их эффективность и качество;

ПК 2.1. Определять программу лечения пациентов различных возрастных групп.

ПК 2.2. Определять тактику ведения пациента.

ПК 2.3 . Выполнять лечебные вмешательства.

ПК 2.4. Проводить контроль эффективности лечения.

ПК 2.5. Осуществлять контроль состояния пациента.

ПК 2.6. Организовывать специализированный сестринский уход за пациентам.

ПК 2.7. Организовывать оказания психологической помощи пациенту и его окружения.

ОКН8

Кечиктирилгис медициналык жардам корсотот.

ОК 3+ПК 3.1+ПК 3.2+

ПК 3.3+ПК 3.4+ПК 3.5

ОК 3. Решать проблемы, принимать решения в стандартных и нестандартных ситуациях, проявлять инициативу и ответственность;

ПК 3.1. Проводить диагностику неотложных состояний.

ПК 3.2. Выполнять лечебные вмешательства по оказанию медицинской помощи на догоспитальном этапе.

ПК 3.3. Проводить контроль эффективности проводимых мероприятий.

ПК 3.4. Определять показания к госпитализации и проводить транспортировку пациента в стационар.

ПК 3.5. Организовывать и оказывать неотложную медицинскую помощь в чрезвычайных ситуациях.

ОКН9

Профилактикалык иштерди жургузот.

ПК4.1+ПК4.4+ПК4.5+

ПК4.6+ПК 4.7+ПК 4.8

ПК 4.1. Организовывать диспансеризацию населения и участвовать в ее проведении.

ПК 4.4. Проводить диагностику групп здоровья.

ПК 4.5. Проводить иммунопрофилактику.

ПК 4.6. Проводить мероприятия по сохранению и укреплению здоровья различных возрастных групп населения.

ПК 4.7. Организовывать здоровье сберегающую среду.

ПК 4.8. Организовывать и проводить работу Школ здоровья для пациентов и их окружения.

ОКН10

Калктын аярлуу катмарларына медициналык жана социалдык жардам корсотот.

ПК5.1+ПК5.2+ПК5.3+

ПК5.4+ПК 5.5

ПК 5.1. Осуществлять медицинскую реабилитацию пациентов с различной патологией.

ПК 5.2. Проводить психосоциальную реабилитацию.

ПК 5.3. Осуществлять паллиативную помощь.

ПК 5.4. Проводить медико-социальную реабилитацию инвалидов, одиноких лиц, участников военных действий и лиц из группы социального риска.

ПК 5.5. Проводить экспертизу временной нетрудоспособности

НКББПнын максаттарына окутуунун натыйжаларынын дал келуусу матрицасы:

ОКН

1- максат

2- максат

3- максат

4- максат

1

ОКН 1

+

2

ОКН 2

+

3

ОКН 3

+

4

ОКН 4

+

5

ОКН 5

+

6

ОКН 6

+

7

ОКН 7

+

8

ОКН 8

+

9

ОКН 9

+

10

ОКН 10

+

Дарылоо иши адистигинин бүтүрүүчүсү төмөнкү компетенцияларга ээ болуусу зарыл.

а ) общие (ОК):

ОК 1. Понимать сущность и социальную значимость своей будущей профессии, проявлять к ней устойчивый интерес.

ОК 2. Организовать собственную деятельность, выбирать методы и способы выполнения профессиональных задач, оценивать их эффективность и качество;

ОК 3. Решать проблемы, принимать решения в стандартных и нестандартных ситуациях, проявлять инициативу и ответственность;

ОК 4. Осуществлять поиск, интерпретацию и использование информации, необходимой для эффективного выполнения профессиональных задач, профессионального и личностного развития;

ОК 5 .Использовать информационно-коммуникационные технологии в профессиональной деятельности;

ОК 6. Работать в команде, эффективно общаться с коллегами, руководством, пациентами и быть готовым к организационно-управленческой работе с малыми коллективами;

ОК 7 . Брать ответственность за работу членов команды (подчиненных) и их обучение на рабочем месте, за результат выполнения заданий;

ОК 8. Управлять собственным личностным и профессиональным развитием, адаптироваться к изменениям условий труда и технологий в профессиональной деятельности;

ОК 9. Бережно относиться к историческому наследию и культурным традициям народа, уважать социальные, культурные и религиозные различия.

ОК 10. Способен логически верно, аргументировано и ясно строить свою устную и письменную речь на государственном и официальном языках.

ОК 11. Владеть основными методами, способами и средствами получения, хранения и переработки информации, навыками работы с компьютером, как средством управления информацией, в том числе в глобальных компьютерных сетях и корпоративных информационных системах.

ОК 12. Способен социально взаимодействовать на основе принятых в обществе моральных и правовых норм, проявлять уважение к людям, толерантность к другой культуре, готовность к поддержанию партнерских отношений.

ОК 13. Организовывать рабочее место с соблюдением требований охраны труда, производственной санитарии, инфекционной противопожарной безопасности.

ОК 14. Вести здоровый образ жизни, заниматься физической культурой и спортом для укрепления здоровья, достижения жизненных и профессиональных целей.

ОК 15. Способен использовать полученные знания, необходимые для здорового образа жизни, охраны природы и рационального использования ресурсов.

б) Профессиональными, соответствующими основным видам профессиональной деятельности (ПК):

5.1.1. Диагностическая деятельность.

ПК 1.1. Планировать обследование пациентов различных возрастных групп.

ПК 1.2. Проводить диагностические исследования.

ПК 1.3. Проводить диагностику острых и хронических заболеваний.

ПК 1.4. Проводить диагностику беременности.

ПК 1.5. Проводить диагностику комплексного состояния здоровья ребенка.

ПК 1.6. Проводить диагностику смерти.

ПК 1.7. Оформлять и вести медицинскую документацию.

5.1.2. Лечебная деятельность.

ПК 2.1. Определять программу лечения пациентов различных возрастных групп.

ПК 2.2. Определять тактику ведения пациента.

ПК 2.3. Выполнять лечебные вмешательства.

ПК 2.4. Проводить контроль эффективности лечения.

ПК 2.5. Осуществлять контроль состояния пациента.

ПК 2.6. Организовывать специализированный сестринский уход за пациентам.

ПК 2.7. Организовывать оказания психологической помощи пациенту и его окружения.

5.1.3. Неотложная медицинская помощь на догоспитальном этапе.

ПК 3.1. Проводить диагностику неотложных состояний.

ПК 3.2. Выполнять лечебные вмешательства по оказанию медицинской помощи на догоспитальном этапе.

ПК 3.3. Проводить контроль эффективности проводимых мероприятий.

ПК 3.4. Определять показания к госпитализации и проводить транспортировку пациента в стационар.

ПК 3.5. Организовывать и оказывать неотложную медицинскую помощь в чрезвычайных ситуациях.

5.1.4. Профилактическая деятельность.

ПК 4.1. Организовывать диспансеризацию населения и участвовать в ее проведении.

ПК 4.2. Проводить санитарно - противоэпидемические мероприятия на закрепленном участке.

ПК 4.3. Проводить санитарно – гигиеническое просвещение населения.

ПК 4.4. Проводить диагностику групп здоровья.

ПК 4.5. Проводить иммунопрофилактику.

ПК 4.6. Проводить мероприятия по сохранению и укреплению здоровья различных возрастных групп населения.

ПК 4.7. Организовывать здоровье сберегающую среду.

ПК 4.8. Организовывать и проводить работу Школ здоровья для пациентов и их окружения.

5.1.5. Медико-социальная деятельность.

ПК 5.1. Осуществлять медицинскую реабилитацию пациентов с различной патологией.

ПК 5.2. Проводить психосоциальную реабилитацию.

ПК 5.3. Осуществлять паллиативную помощь.

ПК 5.4. Проводить медико-социальную реабилитацию инвалидов, одиноких лиц, участников военных действий и лиц из группы социального риска.

ПК 5.5. Проводить экспертизу временной нетрудоспособности.

5.1.6. Организационно – аналитическая деятельность.

ПК 6.1. Рационально организовывать деятельность персонала с соблюдением психологических и этических аспектов работы в команде.

ПК 6.2. Планировать свою деятельность на ФАПе, в здравпункте промышленных предприятий, детских дошкольных учреждениях, центрах общей врачебной (семейной) практики и анализировать ее эффективность.

ПК 6.3. Организовывать и контролировать выполнение требований противопожарной безопасности, техники безопасности и охраны труда на ФАПе, в здравпункте промышленных предприятий, детских дошкольных учреждениях, центрах офисе общей врачебной (семейной) практики.

ККК.1. Кесиптик ишмердуулукто адам анатомиясын, физиологисын жана жалпы патологиясынын негиздерин билуу жондомуу.

ККК.2. Жалпы функционалдык биологияны билуу.

ККК.3 .Дары каражаттарынын таасир этуу механизимин билуу жонжому.

ККК 4. ООзеки суйлоодо грек –латын терминологиясын сабатттуу колдонуу жана социальдык баарлашуу денгелинде бир чет тилин билуу.

2.2.3. НКББПнын компетенциялардын матрицасы:

06010 1 „Дарылоо иши“ адистиги үчүн компетенция картасы.

2.2.4 .НКББПнын оздоштуруу мооноту НКББПны оздоштуруусунун нормативду моонотуу- жалпы орто билим беруу базасында –

3жыл 6 ай.

2.2.5. НКББПны оздоштуруудо жалпы эмгекты коп талап кылуучулук 210 кридиттен кем эмес болуусу керек (зачеттук бирдик)

Окуу жыл ичинде күндүзгү окутуу формасы боюнча ОКББ НКББП жалпы эмгекти көп талап кылуучулук 60 кредиттен кем эмес болуу керек (зачеттук бирдик).

Бир окуу семестрдин жалпы эмгекти көп талап кылуучулук 30 кредитке барабар (зачеттук бирдиктер) (окуу процессинин эки семестрден түзүлгөндө).

Бир кредит (зачеттук бирдик) студенттин окуу ишинин 30 саатына эквиваленттүү (анын аудиториялык, өз алдынча ишин жана аттестациянын баардык түрлөрүн кошкондо).

2.2.6. НКББПнын бутуручулоруно эмгек рыногунун талаптары жана анализи;

Негизги жумуш берүүчүлөрдүн 060101 “Дарылоо иши” адистигин бүтүрүүчүлөрүнө кадрдык талабына анализ:

Потенциалдуу иш берүүчүлөр - билим берүү программасынын бүтүрүүчүлөрүн керектөөчүлөр жөнүндө маалыматтар:

Ф.И.О

Должность

Номер тел.

1

Джусупов Сатар Сайпиевич

Өзгөн аймактык оорукананын директору

0557795499

2

Арыкова Нуржамал

Өзгөн аймактык оорукананын директору орун басары

0773461628

3

Халматов М.М.

УДТ №2 «Ташлак»

0557150313

4

Баргиева Ж.

УТБ №1 «МАНАС»

0772164938

5

Кичик-Ахунов Р.

«ТЕЗ ЖАРДАМ»

0558000848

6

Оморолиев М.О.

«Кечиктирилгиз тез жардам»

7

Аширбеков И.А.

№21 УТБ Мирза-Аки

8

Топчуева А.

ФАП «Кызыл-Дыйкан»

0551 572103

9

Кукиева Б.

ФАП «ЗАРГЕР»

0778 353737

10

Маматова А.

ФАП «ЖЕРЕНЧИ»

0772 299088

11

Исакова М.

ФАП «ПРОГРЕСС»

0770 307080

Потенциалдуу иш берүүчүлөрдүн кадрларга – НКББПнын бүтүрүүчүлөрүнө керектөөлөрүнүн анализдегенде төмөндөгүдөй сунуштар аныкталды:

- Келечектеги фельдшерлерге теориялык жана практикалык сабактарда инфекциондук көзөмөл маселесине көнүл бөлүнсө

- Бейтап менен мамиле жасоодо жана кабыл алууда консультациянын принциптерин туура жана толук колдонууну баардык дисциплинада практикаланса

- Фельдшердик шашылыш кырдаалда кечиктирилгис жардам көрсөтүүнү ар бир студентке маанилүү жана жооптуу экенин жеткизилсе

- Медициналык манипуляциялар стандаттардын жана приказдардын негизинде аткарылгандыгын имитациялык сабактар менен көндүмдөрдү бышыктаса

- Клиникалык протоколдор менен тааныштырылса

- Электрондук медицина окутулса

- Көндүмдөрдү бышыктоо үчүн окуу-өндүрүштүк практиканын мөөнөтү узартылса

- Иш кагаздарды туура жазуу эрежелерине көнүл бөлүнсө

Бүтүрүүчүлөрдүн сандык көрсөткүчү:

Адистиги

2015-ж бүткөн

2016-ж бүткөн

2017-ж бүткөн

2018-ж

бүткөн

1

“Дарылоо иши”

51

32

13

25

Жумушкашка орношкону

34

19

10

17

2.2.7. 060101 “Дарылоо иши” багытынын билим берүү програ ммасынын эмгек рыногунун тизмесине, мүнөздөмөсүнө багыты жана далили:

060101 “Дарылоо иши” адистиги боюнча бүтүрүүчүлөрүнүн кесиптик ишмердүүлүк аймагы болуп: маалымат технологияларын жана системдерин изилдөө, иштеп чыгуу, аны ишке киргизүү жана коштоо эсептелинет. Муну менен катар

060101“Дарылоо иши” адистигинин бүтүрүүчүлөрү профилдик: биринчи жардамды көрсөтуу, аскердик медицинада фельдшер; илимий изилдөө уюмдарында лаборант; судмедэксперт жана токсикологиялык лабораторияларда лаборант; саламттыкты сактоо мекемелерине талап кылынат. “Дарылоо иши” адистигинин бүтүрүүчүлөрү саламаттыкты сактоо системасында, тез жардам болумундо, аялдар болумундо, торотко чейинки мектептерде, уй-булоону пландаштыруу канааларында, уй-булоо топторунда, фельдшердик-акушердик пунктарда, дарылоо профилактикалоо мекемелерине талап кылынат.

2.2.8. Абитуриентке коюлган талаптар;

ОшМУнун ӨЭАМКнын орто кесиптик билим берүү программасына кабыл алуу КРнын “Билим берүү жөнүндө” мыйзамына жана КРнын Өкмөтүнүн 2004-ж. 3-февралындагы №53-токтому жана КР Өкмөтүнүн 2012-ж. 4-июлундагы №470-токтому менен бекитилген “Кыргыз Республикасынын жогорку жана кесиптик орто билим берүү уюмдарынын билим берүү ишмердүүлүгүн жөнгө салуучу нормативдүү-укуктук актыларын бекитүү жөнүндө” КРнын кесиптик орто билим берүү уюмдары жөнүндө Жобосуна ылайык, ОшМУнун абитуриенттерди кабыл алуу жөнүндөгү жобосунун жана эрежелеринин негизинде жүргүзүлөт. Окууга кабыл алуу конкурстук негизде жүргүзүлөт жана ага КРнын жарандары, чет өлкөлүк жарандар, КРнын территориясында дайыма жана убактылуу жашап жаткан жалпы орто билими бар (11-класстын базасында), орто кесиптик жана жогорку билими бар (диплом) жарандар кабыл алынат.

ОшМУнун кабыл алуу комиссиясы орто кесиптик билим берүү боюнча 11- класстын базасында, талап кылынган документтердин негизинде бланкалык тестирлөө аркылуу иргелип, кабыл алынат. Кабыл алуу комиссиясынын ишмердүүлүгү ЖОЖ тарабынан бекитилген жобонун негизинде ОшМУнун сайтынын жана AVN ИС (AVN №25) жардамында жүргүзүлөт. Экзамендик баракчаларды даярдоо, тест жыйынтыктарын текшерүү AVN автоматташтырылган ИС жардамында калыс, тез жана объективдүү өткөрүлөт. Бардык кызыкдар тараптар үчүн кабыл алуу процесси, критерийлери жана эрежелери жеткирүү максатында маалыматтар сайтка жайгаштырылган ( https://base.oshsu.kg/univer/?lg=1&id_parent=884 )

2.2.9. НКББПны кадрлар менен камсыздалышы;

код

“Лечебное дело”

семестр

Ф.И.О.преподователей

Общегуманитарный цикл

Б.1.1

Кыргызский язык и литература

1-сем

Карынова Ж

Б.1.2

Русский язык

2-сем

Жумалиева Р

Б.1.3.

Иностранный язык

2-сем

Жумалиева Р

Б.1.4.

История Кыргызстана

1-сем

Кадырова А

Б.1.5.

Манасоведения

1-сем

Карынова Ж

ВК

Основы экология

3-сем

Мамаджанов М.

Математический и естественно науч-

ный цикл

Б.2.1.

Профессиональная математика

1-сем

Курманбаева Н

Б.2.2.

Информатика

1-сем

Курманбаева Н

ВК

Проф. психология

4-сем

Карынова Ж

Профессиональный цикл

Б.3.1.

Анатомия ифизиология человека с основами общей патологии

1,2-сем

Рахманбердиев И

Б.3.2.

Фармакология

1,2-сем

Жолдошбаева Р

Б.3.3.

Основы сестринского дела

1,2-сем

Абдыкеримов К

Б.3.4.

Семейная медицина с ОРЗ и ПС

3-сем

Какраева Д

Б.3.5.

Инфекционные болезни с курсом ВИЧ-инфекции и эпидемиологии и фтизиатрии

3,4-сем

Хамидова А

Б.3.6.

Дерматовенерология

7-сем

Аилчинова Н.

Б.3.7

Нервные и психические болнзни с курсом наркологии

4-сем

Жолдошбаева Р

Б.3.8.

Акушерство и гинекология

4,5-сем

Сулайманова Г

Б.3.9.

Терапия с гериатрией

3,4,5,6,7-сем

Хашимова А

Б.3.10.

Хирургия и основы реаниматологии

4,5,6,7-сем

Станбаев О.Т.

Б.3.11.

Педиатрия

4,5,6,7-сем

Курманкулова Г.

Вариативная часть

В.3.1.

Основы поллиативной помощи

5-сем

Абдыкеримов к

В.3.2.

Отоларингология

6-сем

Умаркулова Ж

В.3.3.

Правовые обеспечение профессиональной деятельности

6-сем

Мамаджанов М.

В.3.4.

Медицинская генетика

3-сем

Раева К. Джусупов С.

В.3.5.

Болнзни зубов и полости рта

5-сем

Жаныбеков М.

В.3.6.

Офтальмология

6-сем

Акматова А

В.3.7.

Основы латинского языка с медицинской терминологией

1-сем

Жумалиева Р

В.3.8.

Основы микробиологии, вирусологии и иммунологии

3-сем

Кочкор у Б

В.3.9.

Безопастность жизнедеятельности и медицина катастроф с начальной военной подготовки

6-сем

Пазылов М.

Клинич. фармокология

6-сем

Каримова И.

ЗЧО и ОРЗ с ПС

5-сем

Сулайманова Г.

Практика

4.1

УПП для получения первичных профессиональных навыков

2-сем

4.2

УПП по уходу за больными в акушерстве и инфекции

3-сем

4.3.

УПП по уходу за больными хирургии

4-сем

4.4.

УПП по уходу за больными в терапии и педиатрии

5-сем

4.5.

УПП в качестве фельдшера скорой и неотложной помощи

6-сем

4.6.

Предквалификационная практика

7-сем

5.1.

ИГА по истории Кыргызстана

2-сем

5.2.

Итоговые междисциплилинарные экзамены

7-сем

6.1.

Физическая культура

3,4-сем

Муратов И.

2.2.10. НКББПны ишке ашырууда материалдык- техникалык жана финансылык (каржылык) шарттары.

Колледж окуу процессин камсыздоо үчүн зарыл болгон материалдык-техникалык базага ээ. Азыркы учурда Өзгөн медициналык колледжинде материалдык-техникалык базасы 2 имаратта жайгашкан. Ар тараптуу келишимдердин негизинде жыл сайын кеңейтилип жалпы аянты 7755 м2 аянтка жеткен. Ошондой эле аймактык оорукананын бөлүмдөрүндө, Өзгөн үй- бүлөлүк дарыгерлер борборунда окуу кабинеттери жайгашкан.

1 студентке жалпы аянттан 16м2 дал келет (нормада 8м2 ). Окуу кааналары жана клиникалык кабинеттер окуу планына ылайык талапка жооп берет. Андан сырткары, компьютердик класс, электрондук китепкана, көз карандысыз тестирлөө борбору түзүлүп заманбап компьютерлер менен жабдылган. Жаңы технологиялар менен сабак өтүү максатында 3 аудиторияга интерактивдүү доска орнотулуп, студенттердин билим алуусуна ыңгайлуу шарттар түзүлгөн. Колледждеги технологиялык борбордун компьютерлери «Internet» тармактарына жана Wi-Fi туташтырылган. Студенттер бүткүл дүйнөлүк информациялык мейкиндиктеги кабарлар менен таанышып, электрондук китептерден пайдаланып, мультимедиялык технологиялар аркылуу терең билим алышат.

Колледжде клиникага жакындатылган моделде тиш дарылоо борбору, реанимациялык, кабыл алуу бөлүмү, процедуралык, ымыркайга биринчи жардам көрсөтүү, фармацевтикалык жана тиш жасоочу лаборатория түзүлгөн. Өзгөчө белгилей кетүүчү нерсе, Өзгөн медициналык колледжинин алдында клиникалык борбор ачылган. Азыркы кезде клиникага Кытай Эл Республикасы, Германиядан, Россиядан ж.б. жаңы үлгүдөгү медициналык аппараттар алынып келинип, студенттердин терең билим алуусуна көмөктөш болуу менен бирге оорулууларга да пайдасы тийүүдө. Ал жерде массаж, аптека, физиотерапиялык кабинеттер керектүү инструменттер менен жабдылган.

Студенттер ар бир сессиянын аягында клиникада, бейтапканаларда, дары жасоо мекемелеринде практика өткөрүшүп алган билимдерин бекемдешет. 2012-жылы Өзгөн медициналык колледжи жаңы медициналык тренажер, муляж менен камсыздалып, медициналык тренажердук зал иштеп жатат. Колледждин башкы корпусунда спорттук машыгуу зал уюштурулган.

2.2.11. Эмгек рыногу жана негизги жумуш беруучулор менен байланышы.

Негизги жумуш берүүчүлөр жана эмгек рыногу менен байланышы :

060101 “Дарылоо иши” багытынын билим берүү программасын өздөштүрүү максатында төмөнкү негизги жумуш берүүчүлөр менен келишим түзүлгөн:

1. Ош облустук бириккен ооруканасы

2. Ош шаарынын жана Ош облусунун Үй - бүлөлүк дарыгерлер борбору (бутактары №№1-11)

3. Кургак учук оору менен күрөшүү Ош облустук борбору

4. Ош шаардык ооруларды алдын алуу борбору жана Ош облусунун макулдашуу милдеттеринин Мамлекеттик санитардык көзөмөлү

5. Ош облустук СПИД борбору

6. Ош аймактык ооруканасы (бутактары: № - Ош шаардык перинаталдык борбор, №2 – Ош шаардык балдар жугуштуу оорулар ооруканасы , №3 - Ош шаардык оорукананын терапиялык стационар).

7. Кара – Суу аймактык ооруканасы

8. Кара – Суу райондук Үй - бүлөлүк дарыгерлер борбору

9. Өзгөн аймактык ооруканасы

10. Өзгөн Үй - бүлөлүк дарыгерлер борбору

11. Кара – Кулжа аймактык ооруканасы

12. Кара – Кулжа Үй - бүлөлүк дарыгерлер борбору

13. Араван аймактык ооруканасы

14. Араван Үй - бүлөлүк дарыгерлер борбору

15. Ноокат аймактык ооруканасы

16. Ноокат Үй - бүлөлүк дарыгерлер борбору

17. Сузак аймактык ооруканасы

18. Сузак Үй - бүлөлүк дарыгерлер борбору

19. Жалал- Абад облустук бириккен ооруканасы

20. Жалал- Абад облустук Үй - бүлөлүк дарыгерлер борбору

21. Баткен областык бириккен ооруканасы

22. Баткен облустук Үй - бүлөлүк дарыгерлер борбору

23. Баткен облусунун Кадамжай аймактык ооруканасы

24. Мырза-Аке ЦОВП

25. Куршаб ЦОВП

26. Өзгөн районунун Тиш ооруканасы

27. Медициналык борбор “Станбаев”

28. Өзгөн кургак учук ооруканасы

Мекеме ишкана

Жетекчинин аты -жөнү

Мекеменин дареги

Өзгөн аймактык ооруканасы

Джусупов Сатарбай Сайпиевич

КР Ош облусу Өзгөн шаары

№13 Өзгөн УДБ

Мамасадыкова Бермет Алайбековна

КР Ош облусу Өзгөн шаары

Ж.Токторов атындагы Куршаб ЖДПБ

Токторбаева Гулнара Жалиловна

КР Ош облусу Өзгөн району, Куршаб а/ө

Мырза-Аке ЖДПБ

Кудайбердиева Бүбатма Рахманбердиевна

КР Ош облусу Өзгөн району, Мырза-Аке а/ө

Кара-Кулжа аймактык ооруканасы

Шалтаков Зикир Чалович

КР Ош облусу Кара-Кулжа району

Араван аймактык ооруканасы

Мамажанов Усманжан Адылович

КР Ош облусу Араван району

Лейлек аймактык ооруканасы

Кожонов Хасан

КР Ош облусу Лейлек району

Өзгөн райондук кургак учукка каршы диспанцери

Мурзабекова Роза

КР Ош облусу Өзгөн шаары, Манас көч.

12. Мамлекеттик жыйынтыктоочу аттестацияга карата талаптар.

12.1. Жалпы талаптар.

1. Орто кесиптик билим берүү программаларын өздөштүрүү бүтүрүүчүлөрдүн жыйынтыктоочу мамлекеттик аттестациясы менен аяктайт.

2. Ош мамлекеттик университетинин бүтүрүүчүлөрүнүн жыйынтыктоочу мамлекеттик аттестациясы жөнүндө Жобосу Кыргыз Республикасынын Өкмөтүнүн 2012-ж. 29-майындагы №346- токтому менен бекитилген “Кыргыз Республикасынын жогорку окуу жайларынын бүтүрүүчүлөрүнүн жыйынтыктоочу мамлекеттик аттестациясы жөнүндө Жобонун” негизинде иштелип чыкан жана ОшМУнун Окумуштуулар Кеңешинин 2013-жылдын 3-апрелиндеги №6-протоколунун негизинде кабыл алынган 25 бюллетенге ылайык жүргүзүлөт.

3. Жыйынтыктоочу мамлекеттик аттестациянын максаты болуп медициналык колледжинин 060101 “Дарылоо иши” адистигинин бүтүрүүчүлөрүнүн кесиптик милдеттерди аткарууга карата даярдыгынын деңгээлин жана алардын орто кесиптик билимдин мамлекеттик билим берүү стандартына дал келүүсүн аныктоо болуп саналат.

4. 060101 “Дарылоо иши” адистигинин бүтүрүүчүлөрнүн жыйынтыктоочу мамлекеттик аттестациясы медициналык колледждин негизги билим берүү программалары боюнча өткөрүлөт.

Жыйынтыктоочу мамлекеттик аттестациянын курамына кирген жыйынтыктоочу аттестациялык сыноого 060101 “Дарылоо иши” орто кесиптик билим боюнча мамлекеттик билим берүү стандартынын талаптарына ылайык медициналык колледжде иштелип чыккан негизги билим берүү программаларын өздөштүрүүнү толук көлөмдө ийгиликтүү аяктаган бүтүрүүчүлөр киргизилет.

Жыйынтыктоочу мамлекеттик аттестациянын курамына кирген жыйынтыктоочу аттестациялык сыноолордун аныкталган бардык түрлөрүнөн ийгиликтүү өткөн учурда бүтүрүүчүгө тиешелүү кесиптик квалификациялык даража ыйгарылат жана кесиптик орто билими жөнүндө мамлекеттик үлгүдөгү диплом берилет.

12.2. Жыйынтыктоочу мамлекеттик экзаменге карата талаптар

Мамлекеттик аттестациянын түрлөрү:

Жыйынтыктоочу мамлекеттик экзамен 060101 “Дарылоо иши” адистигинин НББПда камтылган дисциплиналар боюнча теориялык жана практика түрүндө өткөрүлөт.

Бүтүрүүчү мамлекеттик билим берүү стандартында көрсөтүлгөн квалификациясына жооп берген маселелерди чече билүүсү керек

Фельдшер кесиптик ишмердүүлүктө калкка медициналык кызмат корсотуудо, дартты аныктап, дарылап, жана алдын алуу кызматтарын уюштурууну, кырдалга жараша жыйынтык чыгарып, тез медициналык жардам корсото алуусу керек .

Мамлекеттик экзаменге коюлган талаптар № 466/1 2004 жылдын 30 июнунда Билим берүү министирлиги тарабынан бекитилген Кыргыз мамлекетинин кесиптик билим берүүсүнүн бүтүрүүчүлөрдүн мамлекеттик жыйынтыктоочу аттестациянын жобосуна жооп берүүсү керек (Жобо тиркелет).

13 НББПны иштеп чыккандар, эксперттер .

Аты-жөнү

Кызматы

Кызмат орду

Хашимова А.Н.

ӨЭМК.

Окутуучу(ЖТ жетекчиси)

Жаныбеков М.

ӨЭМК

Окутуучу

Арыкова Н.Т.

ӨАО (зам.директор)

Окутуучу

Курманкулова Г.

ӨЭМК

Окутуучу